Menu

Om du inte får någon engångskod skickad till din e-post så beror det antagligen på att den fastnar i någon form av skräppostfilter. Antingen kan man då hitta mailet i sin skräppostkorg, genom att leta direkt hos e-postleverantörens webbmailsklient eller genom att lägga till avsändaren ConnectID (noreply@connectid.no) bland dina kontakter.

Om det genereras ett fel när du använder engångskoden beror det oftast på att man på något sätt bytt webbläsarfönster/klient när man klistrar in engångskoden. Det är viktigt att koden skrivs in i samma formulär i samma webbläsarfönster som man begärde den ifrån.

Säkerställ att du angivit rätt e-postadress i fältet i formuläret. Mailet skickas med avsändaren ”ConnectID” och har inget ämne. Det kan hamna i skräpkorgen eller i papperskorgen i ditt mailprogram beroende på vilka regler för skräpposthantering som används. Om du inte hittar mailet kan du pröva att söka efter ”engångskod” i sökfältet i ditt mailprogram. Vissa mailtjänster skickar inte vidare skräpposten till mailklienterna (alltså de program/appar man använder för att läsa sina mail). Då kan det hjälpa om man istället använder sin webmail för att leta i skräpposten.

Du kan enkelt återställa ditt lösenord genom att klicka här. Följ sedan instruktionerna i formuläret och i mailet som skickas ut för att kunna logga in igen. Ha i åtanke att mailet med engångskoden skickas med avsändaren ”ConnectID” och ibland hamnar i skräpposten.

Om e-posten redan finns i vårt system och du har säkerställt att du angivit din egen e-post så behöver du återställa lösenordet och bekräfta att du är ägare till kontot. Det gör du här. Följ sedan instruktionerna i formuläret och använd engångskoden i mailet som skickas ut för att kunna logga in igen. Ha i åtanke att mailet med engångskoden skickas med avsändaren ”ConnectID” och kan hamna i skräpposten.

Om du redan har en prenumeration, men aldrig loggat in på vår hemsida så behöver du skapa ett konto och knyta din prenumeration till kontot. Det gör du genom att skapa kontot och följa instruktionerna här. När du registrerar ett nytt konto som ska kopplas till en befintlig prenumeration söker systemet efter den e-post du anger i formuläret för att se om den finns registrerad på någon prenumeration. I de fall där ingen e-post finns korrekt registrerad sedan tidigare så uppmanas man istället ange sitt kundnummer för att inloggningskontot ska kunna kopplas till rätt prenumeration. Kundnumret hittar du tryckt uppe i högra hörnet på baksidan av papperstidningen. Har du ingen papperstidning tillgänglig så kan du söka efter ditt kundnummer här.

Använd knappen ”Logga in” som återfinns uppe till höger i webbläsarfönstret. Då skickas du vidare till ett inloggningsformulär där du får ange din e-post och ditt lösenord. Om du har en prenumeration men aldrig har skapat ett konto så behöver du registrera ett nytt konto. När du registrerar ett nytt konto som ska kopplas till en befintlig prenumeration söker systemet efter den e-post du anger i formuläret för att se om den finns registrerad på någon prenumeration. I de fall där ingen e-post finns korrekt registrerad sedan tidigare så uppmanas man istället ange sitt kundnummer för att inloggningskontot ska kunna kopplas till rätt prenumeration. Kundnumret hittar du tryckt uppe i högra hörnet på baksidan av papperstidningen. Har du ingen papperstidning tillgänglig så kan du söka efter ditt kundnummer här.